Witam.
Posiadam Golfa v 1,6 FSI i od pewnego czasu mam dziwny problem.
Auto odpala normalnie ale gdy ruszam jest gorzej.
Jedynka normalnie przyspiesza ale na dwójce dochodząc powyżej 2 tyś obrotów
auto szarpie, muli, gaz w podłoge i nic. Zazwyczaj tylko na zimnym silniku.
Po kilku sekundach dostaje kopa i jedzie normalnie.
Jak siÄ™ zagrzeje problem znika ale wydaje sie byc zamulone lekko.
Problem występuje zazwyczaj na 2 biegu ale czasami też na wyższym.
Nie wiem co to moze być , jakieś sugestie ?
Nie dawno po zakupie wymienilem świece, cewki, rozrząd, olej i filtr, filtr powietrza i paliwa. Przepustnica z tego
co mi wiadomo była kiedyś czyszczona i adaptowana. Autem jeżdziłem pół roku i było wszystko ok.
Nie dawno jak odpaliłem sinik trzasł się jak głupi ale po kilku sekundach ustało i chodzi normalnie
ale od tego czasu mam ten problem.
Po podpieciu pod kompa nie pokazuje żadnych błędów.
Offline
Trochę szkoda że nikogo ten wątek nie interesuje.To mi się naprawdę nie podoba.
_____________________________________________________
przeprowadzki biur Warszawa
Offline
Może trochę późno pisze ale problemem była sonda lamda. Po wymianie problem ustąpił.
Offline
Czytam i cyt.:
Przy przebiegu na poziomie 120 - 150 tysięcy kilometrów może się okazać, że silnik 1.6 FSI straci moc i będzie nierówno pracował na niskich obrotach. A te objawy mogą oznaczać nagromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych. Czemu sadza oblepia elementy silnika? To po części wynika ze specyfiki bezpośredniego wtrysku. Mieszanka paliwowa podawana bezpośrednio w cylindrze w przeciwieństwie do technologii MPI nie obmywa po drodze dolotu i zaworów. W ten sposób osad nagromadza się i uniemożliwia prawidłową pracę silnika.
Offline
Cyt.:
Silnik 1.6 FSI ma też seriÄ™ problemów na tle elektronicznym. Kierowcy mówiÄ… o ciÄ…gÅ‚ym Å›wieceniu siÄ™ kontrolki „check engine” - sytuacja jest na tyle permanentna, że osoby dÅ‚użej eksploatujÄ…ce auto przestajÄ… zwracać na niÄ… uwagÄ™. Z czego to może wynikać? Zdaniem specjalistów winne sytuacji może być np. stosowanie benzyny PB95. Zbyt niska wartość oktanowa sprawia, że zaczynajÄ… haÅ‚asować zawory, a ukÅ‚ad sterujÄ…cy może otrzymywać nieprawidÅ‚owe odczyty z czujników. Volkswagen rekomenduje tankowanie aut z silnikiem 1.6 FSI benzynÄ… PB98.
Offline