Przejechałem się wczoraj kawałek (temp. chłodziwa koło 90 st.) i otworzyłem maskę na pracującym silniku. Mimo upału klimy dziś nie włączałem - radzę sobie bez, krótka trasa po mieście, choć grzało w dzień 31 stopni.
Zaciekawiło mnie to, że kręciły się oba wentylatory, klima jak piszę - wyłączona... Czy tak ma być ? Kręciły się w miarę wolno (ledwie słychać poza autem)- chyba pierwszy bieg (W Corsie B jak się włączał wentylator to az szumiało tak się kręcił, więc po tym wnioskuje ze w Golfie to pierwszy bieg).
Jakieś 50 km temu byłem na kasowaniu błędu czujnika NOx i poza nim i problemem z głośnikami drzwi kierowcy (błąd, ale grają) nic nie wykazało. Golfa mam dopiero tydzień.
Offline
Witam. mam coś podobnego, dziś było 20 stopni , auto świeżo zjechało z 25km trasy, jazda łagodna, temperatura silnika standard 90 stopni a słysze że jakiś wiatrak chodzi, czy to jest normalne?? klimy oczywiscie nie włączałem POOOMMMOOOCCCYYY
Offline
Kristo666 napisał:
Witam. mam coś podobnego, dziś było 20 stopni , auto świeżo zjechało z 25km trasy, jazda łagodna, temperatura silnika standard 90 stopni a słysze że jakiś wiatrak chodzi, czy to jest normalne?? klimy oczywiscie nie włączałem POOOMMMOOOCCCYYY
moze miał za ciepło i termostat włączył, podepnij pod komp bo jakis czujnik moze nawalać, ale nie ma co panikować
Ostatnio edytowany przez lemis (05-05-2015 17:55:34)
Offline
z tym za mial za ciepło chyba raczej nie.. , predkosc srednio 60km/h max. zero korków, prosty odcinek, na dworze 20 stopni na plusie. oj lepiej ze dmucha niz ze nie:) . a moze byc tak ze chlodnica jest zalepiona komarami i innym syfem z asfaltu i dlatego nie ma chlodzenia??? oczywisie skorzystam z porady i kompa podepne, jak popatrze dam znac, dzieki
Ostatnio edytowany przez Kristo666 (05-05-2015 19:37:45)
Offline
Padł czujnik temperatury i pomimo nienagrzanego silnika pokazuje, że jest nagrzany i załącza wentylator. Golf V ma dwa identyczne (szare) czujniki, jeden od wskazówki a drugi załącza wentylatory, oznaczone są jako G2 i G62.
np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1981550.html
Kristo666 napisał:
z tym za mial za ciepło chyba raczej nie.. , predkosc srednio 60km/h max. zero korków, prosty odcinek, na dworze 20 stopni na plusie. oj lepiej ze dmucha niz ze nie:) . a moze byc tak ze chlodnica jest zalepiona komarami i innym syfem z asfaltu i dlatego nie ma chlodzenia??? oczywisie skorzystam z porady i kompa podepne, jak popatrze dam znac, dzieki
Ostatnio edytowany przez RUTRA (05-05-2015 20:45:06)
Offline
tak jak mówiłem ze jakis czujnik może nawalać,a tak przy okazji czy ja chłodnica jest zalepiona trochę owadami to cos to przeszkadza?
Offline
Martwe insekty wytwarzają kwas... żre lakier to i żre chłodnicę. Najlepiej co jakiś czas aktywna piana i karcher (ale lanca z dala bo chłodnica droga).
Co do problemach z chłodzeniem - na pewno brud i owady obniża wydajność chłodnicy klimy. mały stopień ale zawsze już obniża.
Ostatnio edytowany przez Lukasz89 (09-05-2015 20:11:27)
Offline
Lukasz89 napisał:
Martwe insekty wytwarzają kwas... żre lakier to i żre chłodnicę. Najlepiej co jakiś czas aktywna piana i karcher (ale lanca z dala bo chłodnica droga).
Co do problemach z chłodzeniem - na pewno brud i owady obniża wydajność chłodnicy klimy. mały stopień ale zawsze już obniża.
ja w tamtym roku sobie darowałem ale w tym sprawdzę ile cm tam jest i kupie drobna siatke na zderzak taka drobna i zamontuje od środka, bo jest tych baboków czasem sporo
Offline
lemis napisał:
Lukasz89 napisał:
Martwe insekty wytwarzają kwas... żre lakier to i żre chłodnicę. Najlepiej co jakiś czas aktywna piana i karcher (ale lanca z dala bo chłodnica droga).
Co do problemach z chłodzeniem - na pewno brud i owady obniża wydajność chłodnicy klimy. mały stopień ale zawsze już obniża.ja w tamtym roku sobie darowałem ale w tym sprawdzę ile cm tam jest i kupie drobna siatke na zderzak taka drobna i zamontuje od środka, bo jest tych baboków czasem sporo
O tym też mysle, ale najpierw porządne mycie chłodnicy.
Offline
czy to nie jest czasem jeden czujnik który spełnia dwie funkcje np. tenhttp://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3120153522150-FE29318-O18384-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html
Offline
W Golfie MK5 są dwa dwupiunowe czujniki jednofunkcyjne, w MK3 i MK4 były czujniki czteropinowe - wielofunkcyjne.
Kristo666 napisał:
czy to nie jest czasem jeden czujnik który spełnia dwie funkcje np. tenhttp://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3120153522150-FE29318-O18384-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html
Offline
zauwazylem że kręci się ten większy. on jest przy chłodnicy ?
Offline
Większy wentylator ma w sobie sterownik (on załącza mniejszy wentylator). Zrób test wentylatorów to pokarze czy padł sterownik.
Ostatnio edytowany przez RUTRA (15-05-2015 23:55:16)
Offline
możesz mi podpowiedzieć jak ten test się robi VCDSem? krok po kroku
Offline