nie wiem czy jest to dobry pomysl- stworzenie dzialu jak w temacie tzn naprawa/anomalia-stan licznika
Offline
Co bys tam umieszczal?/chcial widziec? Cos jak historie swojego Gofera? Albo mozna zaczac nakazywac umieszczac tego typu wiadomosci w Warsztacie (SILNIK PRZEBIEG USTERKA). Co myslicie?
Offline
mniej wiecej cos w tym stylu
Offline
pomysł jest OK według mnie.. wiadomo, że samochód samochodowi nie równy, i nie jest powiedziane, że w podobnych autach te same usterki wystąpią, ale będziemy mogli szacunkowo dowiedzieć się, co przy określonym przebiegu może się posypać..
Offline
135 tys (obecnie) - napinacz altka do wymiany, pewnie również wymienię albo zregeneruję sam alternator.
115 tys - wymieniona osłona przegubu zewnętrznego z lewej strony
Offline
nie będe zakładał nowego tematu, więc może tu spytam.
Przy jakim przebiegu wymienialiście przednie tarcze hamulcowe? Moje mają 114000km i widze dosć znaczny "rant" na tarczach, jak u was?
Ostatnio edytowany przez jurasvip (16-01-2011 23:27:52)
Offline
to zależy.. jeśli tarcza ma jeszcze odpowiednią grubość, możesz dać do przetłoczenia, wyrównają "rant" i będzie OK.. odnośnie MKV się nie wypowiem, ale w MKIV wymieniałem tarcze przy 120 tys.. były już za cienkie na przetłoczenie.. dużo zależy od stylu jazdy, raczej nie da się powiedzieć przy jakim przebiegu trzeba wymienić, ważna jest ich grubość..
Ostatnio edytowany przez Marco (16-01-2011 23:40:36)
Offline
Marco napisał:
pomysł jest OK według mnie.. wiadomo, że samochód samochodowi nie równy, i nie jest powiedziane, że w podobnych autach te same usterki wystąpią, ale będziemy mogli szacunkowo dowiedzieć się, co przy określonym przebiegu może się posypać..
Tylko co jeśli Ty masz nowego golfa z salonu i masz przejechane 150 tys. km, a ja mam z drugiej łapy 6 - letniego i też 150 tys. km. W ten sposób przy tym "samym przebiegu" mamy różne usterki.
Offline
no to u mnie przy przebiegu 67 tys prawa oslone przegubu nastepnie 84 tys.km : sprzeglo z kolem dwumasowym,rozrusznik,pasek rozrzadu,pasek alternatora z napinaczem
Offline
gabber2004 napisał:
Marco napisał:
pomysł jest OK według mnie.. wiadomo, że samochód samochodowi nie równy, i nie jest powiedziane, że w podobnych autach te same usterki wystąpią, ale będziemy mogli szacunkowo dowiedzieć się, co przy określonym przebiegu może się posypać..
Tylko co jeśli Ty masz nowego golfa z salonu i masz przejechane 150 tys. km, a ja mam z drugiej łapy 6 - letniego i też 150 tys. km. W ten sposób przy tym "samym przebiegu" mamy różne usterki.
masz rację.. tutaj nic nie poradzimy.. ale weź pod uwagę jedno:
jeśli ta sama, konkretna usterka pojawi się u kilku użytkowników danego np. silnika, to w tym momencie mniej istotne jest ile lat ma auto, z której ręki, itd.. oznaczać to będzie, że ten konkretny silnik po prostu ma jakąś wadę, która wcześniej czy później się ujawnia.. taka informacja już dużo pomoże..
jeśli u Ciebie coś wyskoczy przy 150 tys, u mnie to samo przy 130 tys, a u kolegi "X" przy 180 tys, to już mamy info, że jest spore prawdopodobieństwo wystąpienia tej usterki u większości posiadaczy np. TSI.. przebiegu może konkretnie nie ustalimy, ale możemy uśrednić..
Ostatnio edytowany przez Marco (18-01-2011 07:51:28)
Offline
Dobra Panowie mam problem.
Niedawno wróciłem z długiej podróży. Stojąc na światłach poczułem woń ulatniającego się oleju napędowego. Po zajechaniu na stację paliw okazało się, że gdzieś z któregoś miejsca chlapie mi olejem napędowym, tylko nie mogę zlokalizować z którego miejsca dokładnie. Czy ktoś miał problem z cieknącym olejem napędowym?? I czego dotyczył ten problem? Aha, żeby nie było przebieg 160 tys. (+100 tys??)
Ostatnio edytowany przez gabber2004 (28-01-2011 22:06:42)
Offline
trudno powiedzieć na odległość.. sprawdź sobie podłoże pod samochodem, może znajdziesz gdzieś ślad oleju.. mam kolegę, który przebił sobie jakimś cudem zbiornik paliwa, i nie wiedział że to się stało.. coś mu uderzyło i uszkodziło.. zaczęło się właśnie od zapachu paliwa, później znalazł plamę pod zbiornikiem, i już wszystko było jasne.. zerknij na tył samochodu, pod prawe koło, paliwo może wyciekać z uszkodzonego zbiornika lub z przewodów paliwowych..
Offline
wiem zbiornik na samym początku sprawdziłem jest szczelny i nic z niego nie kapie. Wyciek dotyczy silnika, ponieważ prawie wszystkie węże w silniku zachlapane są olejem napędowym i olej kapie pod silnikiem. Jutro będę próbował zlokalizować miejsce.
Wyciek został zlokalizowany. Zrobiła się malutka dziurka w przewodzie i wszystko pryskało na silnik i skapywało. Wrzuciłem zdjęcie i zaznaczyłem strzałką, który to przewód. (to nie jest foto mojego silnika, poprostu nie miałem jak zrobić swojego i zapożyczyłem).
http://naforum.zapodaj.net/5eacf7815607.jpg.html
Ostatnio edytowany przez gabber2004 (29-01-2011 10:26:42)
Offline
ja przy 120tyś musiałem wymienić sprzęgło alternatora
Offline
g0bula napisał:
ja przy 120tyś musiałem wymienić sprzęgło alternatora
Jaki był objaw? U mnie coś cyka w okolicach alternatora, elektromechanik powiedział, że sprzęgło, ja w to nie wierze.
Offline
przy przyśpieszaniu robiło takie wrrrrr i nie równo się kręciło miało lekkie bicie zapłaciłem za nie 117 zł sam wymieniałem
Offline
Hmm myślałem już, że miałeś cykanie, wymieniłbym w ciemno jakbyś powiedział, że miałeś. W sumie u 3 fachowców byłem i żaden nie wiedział, same przypuszczenia, zresztą sam im podsunąłem...
Może ktoś miał podobny przypadek naprawiał coś kiedyś takiego,
Objaw: cykanie równomierne niezależnie od obrotów silnika, napinacz ok, pasek ok, wszystko w okolicach altka.
Offline
No wiec jestem po przegladzie na 105 tys km,wymienilem filtr powietrza,oleju,paliwa, olej castrol castrol professional 5w40 i wszytko byloby ale okazalo sie ze mam do wymiany lozyska z tylu.Tutaj natrafiamy na schody gdyz sa dwa rodzaje ow lozysk rozniace sie srednica otworu 30 i 32 mm, musialem to rozebrac-kolejne schody-sruby zacisku i sroba piasty potrzebe klucze torx xzn i to mocne z topexem nawet nie ma co startowac.O ile z odkreceniem zacisku poszlo gladko o tyle ze sruba piasty walka zakonczyla sie na jej podgrzaniu.Po 2,5 godz walka wygrana- piasta 30 mm.Jutro bede zamawial,zdecydowalem sie na SKF przy okazji przygotuje maly tutorial.
Offline