Nadszedł czas na wymiane tarcz i klocków, stad kilka pytań:
-Co polecacie? Brembo,Bosch,ATE,Delphi,TRW?
-czy każce mk5 ma juz klocki z czujnikiem?
-co myślicie o tarczach nacinanych?
-no i najważniejsze, ponoć do 1.9 tdi 105KM, vw montował trzy rodzaje tarcz i nie da sie tego sprawdzić beż sciagania koła, co niezbyt mi sie uśmiecha w taka pogode a może ktoś wie jak inaczej sprawdzić jaka powinna być srednica tarczy?
Offline
podlaczam sie do tematu bo i mnie to czeka
Offline
mogę polecić Brembo i ATE, zarówno tarcze jak i klocki tych firm są bardzo dobre..
w MKIV miałem na tylnej osi komplet Brembo, na przedniej ATE, w obu przypadkach rewelka, bez porównania hamował lepiej..
niestety nie pomogę Wam odnośnie rodzaju, nie mam pojęcia jak to inaczej sprawdzić..
co do nacinanych tarcz, jeśli preferujesz dynamiczną jazdę, a później ostre hamowanie, to napewno się sprawdzą.. mają lepsze odprowadzanie ciepła dzięki nacinaniu..
jurasvip ty masz chip, więc może warto, natomiast ja, na podstawie własnych obserwacji, stwierdzam, że nie potrzebne mi są lepsze hamulce, obecne bez problemu dają rade
Offline
Kusza mnie nacinane tarcze, ale ponoć strasznie szybko zżeraja klocki... jeżdże raczej "normalnie', bez zadnych szaleństw, ale zauważyłem ze podczas manewru wyprzedzania, gdzie trzeba znacznie przyspieszyc a pozniej chować sie miedzy auta, z kazdym hamowaniem skutecznosc spada...
p.s a jak sprawa klocków, bo czytalem tez wiele opinii, że niektóre piszczą, jeszcze inne smierdzą, a jeszcze inne pozostawiaja dużo pyłu trudnego do usunięcia.
Offline
O klockach było już wiele. Trzeba poszukać. Co do tarcz popatrzcie na tą firmę http://www.mikoda.pl/sklep/undefined
Dobra jakość i niska cena
Offline
Wymianiałem klocki w golfie z przodu są chyba 3 rodzaje a z tyłu 2 rodzaje ;p Jakoś udało mi się trafić ;p
Offline
Mattrew napisał:
Wymianiałem klocki w golfie z przodu są chyba 3 rodzaje a z tyłu 2 rodzaje ;p Jakoś udało mi się trafić ;p
Klocki dobieramy chyba do rodzaju zacisków, tzn ja mam u siebie zaciski "FS III" i kupując klocki tym bede sie sugerował.
Zainteresowały mnie te tarcze z Mikody, musze poszperac po necie na temat opinii.
Offline
No i poszpearałem.. szału poza ceną nie ma. Jeśli chodzi o tarcze nawiercane/nacinane zdarzało sie wiele reklamcji, średnio 3 na 5 kompletów... To informacje z "racingforum"... chyba więc odpuszcze i założe BREMBO lub ATE, tylko najpierw musze ściagnąć koło i zmierzyć średnice tarczy.
Dobrze że jest taka fantastyczna pogoda i wiosenna temperatura
Offline
Master, a skąd masz te informacje? jakieś forum, czy opinie znajomych, czy coś innego? ja byłem z nich zadowolony, fakt to było 3-4 lata temu, no ale firma zawsze miała dobrą opinię..
Offline
OK, skoro tak mówisz..
może faktycznie zeszli na psy, moje byłe MKIV jeszcze jeździ na komplecie z ATE.. jak przyjdzie czas wymiany u mnie to na pewno się zastanowię..
Offline
@marco, tarcze nacinane, wiercone sa lzejsze, nie pochlaniaja tyle ciepla co pelne. Tylko te ostatnie hamuja najlepiej. Dziurki i szczeliny maja odprowadzac pare wodna przy hamowaniu na mokro. Porownaj to do opon Formuly 1 gdy nie pada.
Offline
Pamietajcie, ze klocki dziela sie na cztery podstawowe kategorie:
Polmetaliczne: Taka formuła, zawierająca około 30 do 65 procent metalu, zwykle zawiera wiory drutu lub wełny stalowej, sproszkowane żelazo, miedz lub grafit zmieszany z nieorganicznymi wypełniaczami i modyfikatorami tarcia laczace wszystkie składniki razem. Takie klocki są trwalsze i mają doskonałe parametry odprowadzania ciepła, ale również szybciej zużywają tarcze hamulcowe, mogą być głośne i moga nie działać optymalnie w niskich temperaturach.
Bezazbestowe organiczne: Czasami znane jako ekologiczne lub NAO, tego typu klocki wykonane sa z włókien, takich jak szkło, guma, węgiel i kevlar, z materiałów wypełniających i żywic wysoko-temperaturowych. Te klocki są bardziej miękkie i wywołuja mniej hałasu, ale scieraja sie szybciej i tworza wiecej pyłu hamulcowego.
Niskometaliczne NAO: Są wykonane z organicznych skladnikow zmieszanych z niewielką ilością (10 do 30 procent) miedzi lub stali, w celu pomocy odprowadzania ciepła i zapewnienia lepszego hamowania. Z powodu dodanego metalu, jest więcej kurzu i hamulce mogą być nieco głośniejsze.
Ceramiczne: Składaja się z włókien ceramicznych, niezelaznych materiałów dodatkowych, środków wypelniajacych, ewentualnie niewielkich ilości metali. Lzejsze i bardziej kosztowne niż inne okładziny, klocki ceramiczne są czystsze i cichsze oraz oferuja doskonałe parametry hamowania bez niszczenia tarcz.
Offline
Moze cos z http://www.hawkperformance.com/Hawk Performance?
Offline
Podłącze się do tematu,w mojej starej czwórce miałem założone nacinane tarcze ATE,i bylem z nich bardzo zadowolony,jedyna ich wada bylo to ze przy mojej dynamicznej zazwyczaj jeździe szybko dostawały rant,obecnie w MK V,zamontowałem tarcze z Mikody,tez nacinane,i po chwili eksploatacji zauważyłem ze mimo niższej ceny niczym nie odbiegają od ATE,tak samo dobrze hamują i nie krzywią sie,
Offline