Nigdy nie mialem przyjemnosci badz nieprzyjemnosci podrozowac Sdi-kiem. Z tego co ludzie gadaja to strasznie mulowaty silnik, i jeszcze do tego w ogole nieoszczedny. Moze ktos zobiektywizuje mi ten silniczek? Druga sprawa to to, ze nie widzialem zadnego chyba SDI z dobrym fabrycznym wyposazeniem.
Offline
Prawda deomon predkosci to to nie jest ale ten silnik ma jeden aczkolwiek ogromny plus- osiagi siegaja setki tysiecy bez wiekszych usterek, jego dlugowiecznosc jest naprawde imponujaca
Offline
SDI jest rowniez silnikiem oszczednym, no i jak przyjdzie co do czego np podjazd pod stroma gore z wielkim ladunkiem, to na pewno nie zawiedzie, zreszta, wszystkie chyba diesle maja duzo wieksza sile od jakis tam benzyniakow.
Offline
Co wy chcecie od tego silnika? Na pewno dluzej pojezdzi niz te Wasze tsi, tfsi!
Offline
Znajomy ma sdi ale w golfie IV i powiem wam, ze bardzo sobie chwali, jezdzi juz chyba 5 lat nim a palca do silnika nie wsadzil
Offline
Jakos nie wyobrazam sobie siebie w sdi tym bardziej jak teraz jezdze gti Nawet mi sie zrymowalo
Offline
Do wszystkiego się można przyzwyczaić... Mój poprzedni samochód to mocny Accord VTEC. Pewnie, że VW Golf 2.0 SDI to nie to samo co Honda, mimo to naprawdę jest to dla mnie normalny samochód - zawalidrogą na pewno nie jest:)
Accord przyspieszał koncertowo, ale wizyty na stacji benzynowej to był po prostu dramat. Robiłem testy: jadąc jak "emeryt w kapeluszu, po zawale, z chorą nogą, wielbiciel szachów i muzyki barokowej" czyli nie przekraczając 90km/h i tak palił 8,6l/100km. A jak się przycisnęło... Jeśli do tego dodać, że robię miesięcznie po kilka tys. km to jest już jasność kosztów.
Teraz jeżdżę VW Golfem 2.0 SDI, przez ostatni miesiąc zrobiłem nim 5 tys. km. Efekt? W mieście jeżdżąc w korkach, a w trasie 140-160km/h, najwyższe spalanie jakie zanotowałem to 6,04 l/100km. A jakbym jeździł jak emeryt to w trasie spokojnie poniżej 5 l/100km.
Ostatnio edytowany przez Luke (08-12-2009 14:07:24)
Offline
Z pewnoscia sdi to bardzo wytrzymaly silnik, mowisz, ze nie jest tak zle? Jak z rozpedzaniem, wyprzedzaniem? Pytam, bo mam znajomego, ktory ma do kupienia w sumie dosc tanio tez sdi ale caddiego
Offline
Po mieście i do 80km/h mój VW Golf V 2.0 SDI idzie jak każde inne auto - nie narzekam. "Kierowcę-rajdowca" SDI pewnie nie zaspokoi, ale mnie naprawdę wystarczy. Co ciekawe, bardzo często ruszając ze świateł zostawiam w tyle resztę aut - po prostu mam raczej ciężką nogę i o ile nie trafi się jakiś delikwent z mocnym silnikiem spragniony wyścigów to zdecydowanie jadę pierwszy. Powyżej 80km/h wiadomo, że trochę słabnie, ale da się go nawet rozbujać do 160 km/h (max jechałem 165km/h, więcej nie pójdzie) i wtedy ładnie, równo idzie. Generalnie jest OK.
Co do VW Caddy SDI - nie wiem czy to dobry pomysł... Raz: to auto ze słabszą wersją silnika SDI - 70KM (zamiast 75 KM w Golf V SDI), dwa: auto cieższe, trzy: większe (mniej opływowe).
On już z pewnością będzie mułowaty (zwłaszcza po załadunku) i niekoniecznie ekonomiczny (spalanie). Ale zawsze można samemu sprawdzić.
Offline
Wydaje mi sie, ze takiego caddiego nie kupuje sie na osiągi ale na pakownosc i użytkowość, a sdi są do ładunku idealne.
Offline
Mati napisał:
SDI jest rowniez silnikiem oszczednym, no i jak przyjdzie co do czego np podjazd pod stroma gore z wielkim ladunkiem, to na pewno nie zawiedzie, zreszta, wszystkie chyba diesle maja duzo wieksza sile od jakis tam benzyniakow.
Mati napisał:
(...) sdi sÄ… do Å‚adunku idealne.
No właśnie Mati, niezupełnie jest tak jak piszesz. Jeśli pisząc o sile masz na myśli moment obrotowy, to tak - diesle mają NA OGÓ£ wyższy maksymalny moment obrotowy od benzyniaków. Dotyczy to jednak przede wszystkim silników diesla w wersji turbo (np. TDI). Kiedy zerkniemy na parametry poszczególnych silników diesla montowanych w VW Golfie V to zobaczymy coś ciekawego:
TDI 90KM 1.9TDI - 210/1800 Nm/obr/min
105KM 1.9TDI 105KM - 250/ 1900 Nm/obr/min
1.9TDI 105KM DSG - 250/1900 Nm/obr/min
1.9TDI Bluemotion - 250/1900 Nm/obr/min
2.0 TDI 140KM - 320/ 1750- 2500 Nm/obr/min
2.0 TDI 140KM 4motion - 320/1750- 2500 Nm/obr/min
2.0 TDI 170KM - 350/1750 Nm/obr/min
i na koniec wersja bez turbiny:
2.0 SDI - 140/2200 Nm/obr/min
....więc wyraźnie widać, że pod względem Nm silnik SDI od najsłabszego silnika spośród TDI dzieli przepaść
Co więcej - pod tym względem lepsze są nawet wszystkie silniki benzynowe (z wyjątkiem 1.4 80 KM) montowane w VW Golf V.
Pozdrawiam,
Luke
Offline
Kiedys mialem polo 1.9 sdi, tak jak Luke pisze demon predkosci to nie byl ale 0 problemow z silnikiem przez caly moj okres eksploatacji, a silnik w polo daleko nie odbiegal konstrukcyjnie od terazniejszych, dlatego z czystym sumieniem moge ta jednostke polecic.
Offline
sorry że odgrzewam kotleta, ale porównywanie 2.0 SDI który jest na pompowtryskiwaczach, do "niezatapialnych" 1.9 SDI na pompie VP jest nieporozumieniem, 2.0 SDI nigdy nie będzie tak żywotne i bezawaryjne
Offline
Wiadomo, że trzeba poświęcić tej konstrukcji więcej troski niż starym 1.9 aczkolwiek odnośnie awaryjności - tego jeszcze dokładnie nie wiemy, dowiemy się pewnie gdzieś za 5 lat. Póki co współczesne sdiki całkiem dobrze sobie radzą.
Offline
zgadzam sie z andrew mialem okazje uzytkowac caddy z silnikiem sdi zero problemow
Offline
andrew napisał:
a silnik w polo daleko nie odbiegal konstrukcyjnie od terazniejszych,
biorąc pod uwagę rodzaj zasilania paliwem tj. pompowtryskiwcze, pompa typu tandem, szeroko rozwinięta elektronika sterująca nieodzowna przy PD tj. EDC16 - to jednak różnice są sporo większe niż ci się wydaje
Offline
matiś napisał:
sorry że odgrzewam kotleta, ale porównywanie 2.0 SDI który jest na pompowtryskiwaczach, do "niezatapialnych" 1.9 SDI na pompie VP jest nieporozumieniem, 2.0 SDI nigdy nie będzie tak żywotne i bezawaryjne
To 2.0 SDI nie jest już wolnossącym dieslem tylko na pompowtrysku?
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą mojej Fabii na golfa V z silnikiem 2.0 SDI. Chciałem jednak wcześniej dowiedzieć się czy te silniki 2.0 SDI są również wolnossące tylko, że rozwiercone do 2L pojemności? Nie wie ktoś z was jak wygląda trwałość tego silnika? Czy jego budowa jest taka sama jak 1.9 SDI?
1.9 SDI ma 64KM natomiast 2.0 SDI już 75KM. Golf będzie troszkę cięższy więc osiągi powinny być porównywalne.
Zamierzam kupić sobie jakiegoś nowszego wolnossącego diesla i z tego co się do tej pory zorientowałem to silniki SDI produkowano tylko do 2005r. i montowano je m.in w:
- Leonie
- Fabii
- Golfie IV i V
- VW Caddy
- Iibizie
- Octavii
- Polówce
Doczytałem już że te silniki mają oznaczenie BDK
Offline
Z moich wiadomości wynika, że nie kupisz nowszego auta na zwykłej pompie. Jeśli chodzi o awaryjność, to jeszcze ciężko powiedzieć, za 2-3 lata będzie na pewno wiadomo Na tą chwilę nie jest najgorzej, mało w warsztatach tego stoi, może przez to, że nie jeździ tego bardzo dużo po polskich drogach.
Offline