Ogłoszenie

#37 28-11-2010 09:55:27

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

witam.. kolejna modyfikacja zrobiona smile Goofer dostał kilka KM i NM w prezencie Mikołajkowym smile a tak na poważnie, zrobiłem (w końcu!) chip, w firmie CompSport.. wyniki po modyfikacji to 155 KM i 258 NM smile zapewne nie trzeba tłumaczyć, że różnica jest kolosalna.. nie wiem jeszcze jak spalanie, będę testował.. kolesie z CompSport mówili, że ten silnik jest nieco toporny na chip, i trochę się pomęczyli nad tymi wynikami.. przyrost jest optymalny, tzn. maksymalny bezpieczny dla silnika.. przy okazji podrzucę skan wydruku z hamowni, muszę tylko zeskanować dokument.. pozdrawiam wszystkich fanów MKV smile


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

28-11-2010 09:55:27

VW REKLAMA
Google AdSense


#38 28-11-2010 11:52:38

bubude
Aktywny
Od: Lublin
Zarejestrowany: 22-08-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 74

Re: GOLF V 1.4 TSI

Teraz masz sie czym turlac, pozostaje pozazdroscic.


PL-LOP D-ROW

Offline

 

#39 28-11-2010 13:17:59

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

wiesz jak to jest.. apetyt zawsze rośnie w miarę jedzenia.. pewnie za jakiś czas znowu wpadnę na jakiś pomysł z modyfikacjami.. niestety, wszystko to jest bardzo kosztowne.. ja wyczerpałem już swój budżet na najbliższe pół roku sad


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#40 21-12-2010 07:41:48

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

odnośnie spalania po chipie.. zrobiłem ok. 1200 km odkąd mam wirusa, komputer pokazuje obecnie średnie spalanie na poziomie 7.4 l/100 km, nie powiem dokładnie ile, ale według moich obliczeń spala ok 0.4 l mniej niż przed chipem.. jeżdżę w 90% po mieście, ok. 60-70 km dziennie, odkąd zrobiło się zimno (i w ubiegłym roku w zimie) pokazywał spalanie na poziomie 7.8 do 7.9 l/100 km.. moja droga do pracy codziennie wygląda tak samo, tzn. ta sama trasa, te same korki, itd.. więc myślę, że jest to w miarę wiarygodne porównanie.. zobaczę jeszcze co się będzie działo w lecie.. szkoda, że nie ma narazie gdzie depnąć, ulice śliskie, a taka jest pokusa, żeby trochę poszaleć.. smile paliwko oczywiście 98, innego nie wlewam, niestety budżet cierpi na tym bardzo.. sad pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez Marco (21-12-2010 07:43:46)


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#41 11-01-2011 07:47:28

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

pytanie mam do znawców tematu.. co tak naprawdę odpowiedzialne jest za lepsze przyspieszenie, ilość KM czy moment obrotowy? pytam, ponieważ wczoraj spotkałem się z kolegą, który ma MKV 2.0 TDI 140 KM, ustawiliśmy się na światłach do małego wyścigu, i ku mojemu zaskoczeniu kolega nie dał mi rady.. smile mam tylko kilka KM więcej, ale w TDI jest bardzo wysoki moment (chyba ponad 300 NM), według mnie (mimo że TDI trochę więcej waży) powinien mnie odstawić, z racji dużo większego momentu, ale tak się nie stało.. dodam, że kiedyś z tym samym kolegą (przed moim virusem) nie dawałem mu rady, teraz to on poległ.. gdzieś czytałem, że im więcej NM tym lepiej się samochód zbiera.. ktoś może wie jak to jest naprawdę? pytanie z czystej ciekawości.. smile pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez Marco (13-01-2011 18:10:50)


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#42 11-01-2011 18:29:52

dandanio
Ten, który kieruje
Od: USA
Zarejestrowany: 29-03-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 373
Silnik/Moc: 2.0 TDI CR 140 hp

Re: GOLF V 1.4 TSI

Zapraszamy do lektury: Proponuje zaczac od http://www.motofakty.pl/artykul/moment_obrotowy.html (o momencie obrotowym), pozniej przejsc do http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-mome … nikow.html, a na koniec Ci powiem, ze "spod swiatel" wiekszosc diesli "odsadzi" benzyniaki, za to taki benzyniak dopadnie diesla, jezeli da sie mu wystarczajaco duzo asfaltu. smile Bo moment obrotowy to zdolnosc do obracania kolem, a moc - do ilu rozpedzisz samochod, czyli: kiedy zrownowazysz sile tarcia (ktora rosnie wraz z predkoscia) sila napedowa, i im wieksza moc, tym pozniej ten moment nadchodzi (czyli: przy wiekszej predkosci). smile Dlatego spod swiatel wyprzedzasz, bo diesel lepiej kolami kreci, ale na torze nie masz sans (bo benzyniak zwykle ma wieksza moc).
(To tak na chlopski rozum, ale mysle, ze kolega Etranger by Ci to lepiej wyjasnil. smile )

Poza tym, wsrod sprzedawcow samochodow jest powiedzenie, ze to konie mechaniczne sprzedaja samochody, ale to newtonometry te samochody napedzaja. smile Z czym moge sie po czesci zgodzic. smile

Offline

 

#43 11-01-2011 20:49:47

bubude
Aktywny
Od: Lublin
Zarejestrowany: 22-08-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 74

Re: GOLF V 1.4 TSI

U mnie utrwalilo sie wyjasnienie, ze moment obrotowy czujemy na trzech piewszych biegach a moc na trzech ostatnich.


PL-LOP D-ROW

Offline

 

#44 12-01-2011 07:42:21

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

lekturki bardzo ciekawe, dzięki za linki.. też słyszałem kiedyś stwierdzenie, że KM pozwalają dobrze sprzedać wóz, a NM wygrać wyści spod świateł.. kolega z którym się pościgałem odchodził mnie właśnie na samym początku, o jakieś pół długości samochodu, ale później jak się rozpędziliśmy do większej prędkości już nie dawał rady, tak więc Wasze wskazówki są jak najbardziej trafne.. jest jeszcze jedna sprawa, w TDI trzeba szybciej biegi zmieniać, bo kręcą się do mniejszych obrotów, to pewnie też ma wpływ na wyniki takiego "sprawdzianu" na światłach smile


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#45 13-01-2011 00:06:17

dandanio
Ten, który kieruje
Od: USA
Zarejestrowany: 29-03-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 373
Silnik/Moc: 2.0 TDI CR 140 hp

Re: GOLF V 1.4 TSI

A to juz niekoniecznie. TDI z racji tego, ze ma inaczej zestrojona krzywa momentu/mocy ma rowniez inaczej zestrojona skrzynie biegow - tzw. choinka (albo choinkI w DSG) maja inna ilosc zebow i inne przelozenie, dlatego niekoniecznie to co napisales jest prawda. Jezeli, natomiast, w obu masz taka sama skrzynie biegow, to tak, bedziesz zmienial szybciej w dieslu.
Przyklad, roznica pomiedzy skrzynia manualna a automatem (Transmission Gear Ratios) (2.0TDI CR):
http://i6.photobucket.com/albums/y246/vdubjetta/Picture1-2.png?t=1245628089
Dla porownania: tak ma na przyklad R32:
Gear Type: 6 Speed Manual (MQ350)
Final Drive: 4.24:1
1st Gear Ratio: 3.36:1
2nd Gear Ratio: 2.09:1
3rd Gear Ratio: 1.47:1
4th Gear Ratio: 1.10:1
5th Gear Ratio: 0.86:1
6th Gear Ratio: 0.72:1
Rev Gear Ratio: 3.08:1

Offline

 

#46 13-01-2011 17:53:21

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

zgadzam się, co do przełożeń masz rację.. pisząc, że w TDI trzeba szybciej biegi zmieniać miałem na myśli to, że TDI kręci się do max. 4 500 obr/min, i jest odcięcie.. benzyna (TSI) spokojnie pokręci do 6 500 obr/min.. swój silnik mogę dociągnąć do 5 500 obr/min, do tej wartości fajnie się zbiera, pod koniec skali już się trochę męczy.. na pewno skrzynie biegów różnią się, to nie ulega wątpliwości, może niedokładnie sprecyzowałem swoją wypowiedź, miałem na myśli max. obroty silnika.. powiedz mi, skąd wyciągnąłeś powyższe dane? interesujące są.. powiem szczerze, aż tak to się nigdy w to nie zagłębiałem..


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#47 13-01-2011 18:37:02

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

oczywiście, może zbyt "ogólnie" podchodzę do tematu.. przydałby się wykład w tym temacie, nie jestem tak zaawansowanym szpecem.. kolega Etranger? może wróci do nas?


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#48 13-01-2011 19:09:56

dandanio
Ten, który kieruje
Od: USA
Zarejestrowany: 29-03-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 373
Silnik/Moc: 2.0 TDI CR 140 hp

Re: GOLF V 1.4 TSI

W/w dane wzialem prosto z vwvortex. Fajne forum, ludzie duzo wiedza, tylko nie zawsze chca sie wiedza dzielic. smile

Offline

 

#49 14-01-2011 07:09:39

mmtr
On wie wszystko
Od: Torun
Zarejestrowany: 05-04-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 555

Re: GOLF V 1.4 TSI

watpie zeby do nas wrocil

Offline

 

#50 14-01-2011 07:40:14

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

dandanio napisał:

W/w dane wzialem prosto z vwvortex. Fajne forum, ludzie duzo wiedza, tylko nie zawsze chca sie wiedza dzielic. smile

Nasze forum też jest fajne smile
Dzięki Panowie za podjęcie tematu.. Pozdrawiam Wszystkich


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#51 14-01-2011 17:54:13

dandanio
Ten, który kieruje
Od: USA
Zarejestrowany: 29-03-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 373
Silnik/Moc: 2.0 TDI CR 140 hp

Re: GOLF V 1.4 TSI

Marco napisał:

Nasze forum też jest fajne smile

Jasne, ze jest. smile Niestety, zanim sie rozkreci, trzeba poczekac.

Offline

 

#52 15-01-2011 23:35:54

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

forum się rozwija, w sumie krótko tu jestem, ale widać gołym okiem, że postępy są smile oby tak dalej..


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

#53 25-01-2011 17:12:49

korba
On wie wszystko
Od: Kepno
Zarejestrowany: 26-10-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 594
Silnik/Moc: 1.9/178

Re: GOLF V 1.4 TSI

Fajna furmaneczka,kolor mi sie podoba ale nie widze tego ultera?!smile

Offline

 

#54 26-01-2011 07:15:47

Marco
Admin
Od: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 23-07-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1346
Silnik/Moc: 1.4 TSI/152 KM
Serwis

Re: GOLF V 1.4 TSI

dzięki.. smile zdjęcie jest dodane później niż wszystkie, bo Ultera zamontowałem niedawno.. fotka jest w drugiej zakładce z postami, jest również link do filmiku, wprawdzie nie jest on idealnej jakości, ale zawsze coś.. pozdrówka

Ostatnio edytowany przez Marco (26-01-2011 08:35:16)


VW FOREVER! CLICK ON A PHOTO smile

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/843/ddrx.jpg

Offline

 

Stopka forum

Katalog Stron www statystyka Katalog stron


Powered by PunBB//Modifed by GOLFV.PL