witam.. kolejna modyfikacja zrobiona Goofer dostał kilka KM i NM w prezencie Mikołajkowym a tak na poważnie, zrobiłem (w końcu!) chip, w firmie CompSport.. wyniki po modyfikacji to 155 KM i 258 NM zapewne nie trzeba tłumaczyć, że różnica jest kolosalna.. nie wiem jeszcze jak spalanie, będę testował.. kolesie z CompSport mówili, że ten silnik jest nieco toporny na chip, i trochę się pomęczyli nad tymi wynikami.. przyrost jest optymalny, tzn. maksymalny bezpieczny dla silnika.. przy okazji podrzucę skan wydruku z hamowni, muszę tylko zeskanować dokument.. pozdrawiam wszystkich fanów MKV
Offline
Teraz masz sie czym turlac, pozostaje pozazdroscic.
Offline
wiesz jak to jest.. apetyt zawsze rośnie w miarę jedzenia.. pewnie za jakiś czas znowu wpadnę na jakiś pomysł z modyfikacjami.. niestety, wszystko to jest bardzo kosztowne.. ja wyczerpałem już swój budżet na najbliższe pół roku
Offline
odnośnie spalania po chipie.. zrobiłem ok. 1200 km odkąd mam wirusa, komputer pokazuje obecnie średnie spalanie na poziomie 7.4 l/100 km, nie powiem dokładnie ile, ale według moich obliczeń spala ok 0.4 l mniej niż przed chipem.. jeżdżę w 90% po mieście, ok. 60-70 km dziennie, odkąd zrobiło się zimno (i w ubiegłym roku w zimie) pokazywał spalanie na poziomie 7.8 do 7.9 l/100 km.. moja droga do pracy codziennie wygląda tak samo, tzn. ta sama trasa, te same korki, itd.. więc myślę, że jest to w miarę wiarygodne porównanie.. zobaczę jeszcze co się będzie działo w lecie.. szkoda, że nie ma narazie gdzie depnąć, ulice śliskie, a taka jest pokusa, żeby trochę poszaleć.. paliwko oczywiście 98, innego nie wlewam, niestety budżet cierpi na tym bardzo.. pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Marco (21-12-2010 07:43:46)
Offline
pytanie mam do znawców tematu.. co tak naprawdę odpowiedzialne jest za lepsze przyspieszenie, ilość KM czy moment obrotowy? pytam, ponieważ wczoraj spotkałem się z kolegą, który ma MKV 2.0 TDI 140 KM, ustawiliśmy się na światłach do małego wyścigu, i ku mojemu zaskoczeniu kolega nie dał mi rady.. mam tylko kilka KM więcej, ale w TDI jest bardzo wysoki moment (chyba ponad 300 NM), według mnie (mimo że TDI trochę więcej waży) powinien mnie odstawić, z racji dużo większego momentu, ale tak się nie stało.. dodam, że kiedyś z tym samym kolegą (przed moim virusem) nie dawałem mu rady, teraz to on poległ.. gdzieś czytałem, że im więcej NM tym lepiej się samochód zbiera.. ktoś może wie jak to jest naprawdę? pytanie z czystej ciekawości.. pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Marco (13-01-2011 18:10:50)
Offline
Zapraszamy do lektury: Proponuje zaczac od http://www.motofakty.pl/artykul/moment_obrotowy.html (o momencie obrotowym), pozniej przejsc do http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-mome … nikow.html, a na koniec Ci powiem, ze "spod swiatel" wiekszosc diesli "odsadzi" benzyniaki, za to taki benzyniak dopadnie diesla, jezeli da sie mu wystarczajaco duzo asfaltu. Bo moment obrotowy to zdolnosc do obracania kolem, a moc - do ilu rozpedzisz samochod, czyli: kiedy zrownowazysz sile tarcia (ktora rosnie wraz z predkoscia) sila napedowa, i im wieksza moc, tym pozniej ten moment nadchodzi (czyli: przy wiekszej predkosci). Dlatego spod swiatel wyprzedzasz, bo diesel lepiej kolami kreci, ale na torze nie masz sans (bo benzyniak zwykle ma wieksza moc).
(To tak na chlopski rozum, ale mysle, ze kolega Etranger by Ci to lepiej wyjasnil. )
Poza tym, wsrod sprzedawcow samochodow jest powiedzenie, ze to konie mechaniczne sprzedaja samochody, ale to newtonometry te samochody napedzaja. Z czym moge sie po czesci zgodzic.
Offline
U mnie utrwalilo sie wyjasnienie, ze moment obrotowy czujemy na trzech piewszych biegach a moc na trzech ostatnich.
Offline
lekturki bardzo ciekawe, dzięki za linki.. też słyszałem kiedyś stwierdzenie, że KM pozwalają dobrze sprzedać wóz, a NM wygrać wyści spod świateł.. kolega z którym się pościgałem odchodził mnie właśnie na samym początku, o jakieś pół długości samochodu, ale później jak się rozpędziliśmy do większej prędkości już nie dawał rady, tak więc Wasze wskazówki są jak najbardziej trafne.. jest jeszcze jedna sprawa, w TDI trzeba szybciej biegi zmieniać, bo kręcą się do mniejszych obrotów, to pewnie też ma wpływ na wyniki takiego "sprawdzianu" na światłach
Offline
A to juz niekoniecznie. TDI z racji tego, ze ma inaczej zestrojona krzywa momentu/mocy ma rowniez inaczej zestrojona skrzynie biegow - tzw. choinka (albo choinkI w DSG) maja inna ilosc zebow i inne przelozenie, dlatego niekoniecznie to co napisales jest prawda. Jezeli, natomiast, w obu masz taka sama skrzynie biegow, to tak, bedziesz zmienial szybciej w dieslu.
Przyklad, roznica pomiedzy skrzynia manualna a automatem (Transmission Gear Ratios) (2.0TDI CR):
Dla porownania: tak ma na przyklad R32:
Gear Type: 6 Speed Manual (MQ350)
Final Drive: 4.24:1
1st Gear Ratio: 3.36:1
2nd Gear Ratio: 2.09:1
3rd Gear Ratio: 1.47:1
4th Gear Ratio: 1.10:1
5th Gear Ratio: 0.86:1
6th Gear Ratio: 0.72:1
Rev Gear Ratio: 3.08:1
Offline
zgadzam się, co do przełożeń masz rację.. pisząc, że w TDI trzeba szybciej biegi zmieniać miałem na myśli to, że TDI kręci się do max. 4 500 obr/min, i jest odcięcie.. benzyna (TSI) spokojnie pokręci do 6 500 obr/min.. swój silnik mogę dociągnąć do 5 500 obr/min, do tej wartości fajnie się zbiera, pod koniec skali już się trochę męczy.. na pewno skrzynie biegów różnią się, to nie ulega wątpliwości, może niedokładnie sprecyzowałem swoją wypowiedź, miałem na myśli max. obroty silnika.. powiedz mi, skąd wyciągnąłeś powyższe dane? interesujące są.. powiem szczerze, aż tak to się nigdy w to nie zagłębiałem..
Offline
oczywiście, może zbyt "ogólnie" podchodzę do tematu.. przydałby się wykład w tym temacie, nie jestem tak zaawansowanym szpecem.. kolega Etranger? może wróci do nas?
Offline
W/w dane wzialem prosto z vwvortex. Fajne forum, ludzie duzo wiedza, tylko nie zawsze chca sie wiedza dzielic.
Offline
watpie zeby do nas wrocil
Offline
dandanio napisał:
W/w dane wzialem prosto z vwvortex. Fajne forum, ludzie duzo wiedza, tylko nie zawsze chca sie wiedza dzielic.
Nasze forum też jest fajne
Dzięki Panowie za podjęcie tematu.. Pozdrawiam Wszystkich
Offline
Marco napisał:
Nasze forum też jest fajne
Jasne, ze jest. Niestety, zanim sie rozkreci, trzeba poczekac.
Offline
Fajna furmaneczka,kolor mi sie podoba ale nie widze tego ultera?!
Offline
dzięki.. zdjęcie jest dodane później niż wszystkie, bo Ultera zamontowałem niedawno.. fotka jest w drugiej zakładce z postami, jest również link do filmiku, wprawdzie nie jest on idealnej jakości, ale zawsze coś.. pozdrówka
Ostatnio edytowany przez Marco (26-01-2011 08:35:16)
Offline