Witam ,non stop ubywa mi płynu chłodniczego.[13 tyś km 3 litry] Ostatnio postawiłem go w garażu na trzy doby i ku mojemu zdziwieniu żadnej plamy,z wydechu siwy dym nie leci, korek od oleju bez białego nalotu ,pytanie do was czy są urządzenia które sprawdzają szczelnośc silnika [chodzi mi o uszczelkę pod głowicą i samą głowicę bez ich rozbierania bo są to duże koszta].Rozmawiałem z mechanikiem i koszty uszczelek,planowania głowicy plus nieprzewidziane -sprawy- plus robota to2000zł
Offline
Dokładnie wszystko sprawdziłeś? W zbiorniczku nie ma oleju czy piany?Spalin o słodkim zapachu?Nierównej pracy silnika?
Jeśli rzeczywiście wszystko ok, to wychodzi na to, że masz rozszczelnienie gdzieś, coś przecieka. Kapie sobie delikatnie i zanim spadnie kropla na silnik to od wysokiej temperatury odparowuje, i dlatego nigdzie nie widzisz wycieków.
Offline
Witam.
Ja mam podobny problem, ale mam zlokalizowany wyciek który trudno było zlokalizować a mianowicie chłodnica na łączeniu aluminium z plastikiem.
Pozdrawiam.
Offline
Na 13 tyś 3 litry to wcale niedużo, dlatego realne jest to co napisał master, że gdzieś się skrapla i ulatnia kropla po kropli powoli, że nawet tego nie widać, płyn masz chyba g12 różowy, weź trochę waty i poowijaj na noc przewody, którymi płynie ciecz, powinien zostać ślad.
Offline
Mati napisał:
Na 13 tyś 3 litry to wcale niedużo, dlatego realne jest to co napisał master, że gdzieś się skrapla i ulatnia kropla po kropli powoli, że nawet tego nie widać, płyn masz chyba g12 różowy, weź trochę waty i poowijaj na noc przewody, którymi płynie ciecz, powinien zostać ślad.
Dobry pomysł z owinięciem przewodów, płyn ma kolor więc ślad powinien zostać!
Offline
Dzieki koledzy za podpowiedzi postaram sie owinÄ…c przewody .
Offline
Kolego masz 2.0 tdi tak jak ja i obawiam sie że może być to samo co umnie w tych 2,0 jest w większości jest wadliwa głowica czyli lekko peka i tamtędy ucieka miałem to samo . tylko naszczęscie wyszło zaraz po zakupie i dogadałem sie ze sprzedawca .
Offline
Jeżeli możesz to napisz ile cię to kosztowało?
Offline
Na allegro głowice znajdziesz w przedziale cenowym od 800-1500 zł, robocizna w nieautoryzowanym zakładzie około 400-500 zł
Offline
Też mam podobny problem. Tylko że u mnie jest tak jak były te większe mrozy to ubywało płynu, myślałem ze moze sie skurcza od zimna... ale teraz ostatnio znowu musiałem dolać i z tego co mechanior mi mówił to z przewodami wszystko wporządku... Może głowica ( mam nadzieje ze nie) zobaczymy z biegiem czasu.
Offline
Maniek04 napisał:
Też mam podobny problem. Tylko że u mnie jest tak jak były te większe mrozy to ubywało płynu, myślałem ze moze sie skurcza od zimna... ale teraz ostatnio znowu musiałem dolać i z tego co mechanior mi mówił to z przewodami wszystko wporządku... Może głowica ( mam nadzieje ze nie) zobaczymy z biegiem czasu.
Jakby była to głowica to miałbyś przynajmniej niektóre objawy opisane powyżej.
Offline
Jeszcze przez chwile pojeżdżę ale będę się zbierał do naprawy, mam nadzieję że wystarczy splanowac głowicę i nie będe musiał jej kupowac ,odezwę się jak coś się wyjaśni
Offline
brzoza napisał:
Jeszcze przez chwile pojeżdżę ale będę się zbierał do naprawy, mam nadzieję że wystarczy splanowac głowicę i nie będe musiał jej kupowac ,odezwę się jak coś się wyjaśni
To jesteś na 100% pewien, że to głowica?
Offline
Pewien nie jestem ,ale nie mam wyboru,muszę zdjac głowicę i się przekonam
Offline
Witam no i chyba przyszla pora na wymiane glowicy u mnie wczoraj dojrzalem jakis nalot w plynie chlodniczym u gory wygladalo to jak smar cos takiego wyciaglem pojemnik wyplukalem zalalem plynem zobaczymy co bedzie sie teraz dzialo z 2 dni wczesniej dolalem jakiegos plynu tescowego napewno niebyl to g12 ale to raczej nie to ze sie zważyl , samochod chodzi normalnie przejechalem nim 1.500km trasy i wlasnie przed ta trasa sprawdzalem plyn byl ok tylko z setke dolalem .
Offline
Dzisiaj dzwonilem do serwisu i polecili mi ze za nim zaczne cos grzebac w silniku i sciagac glowice zebym wymienil chlodnice oleju bo to jest zazwyczaj przyczyna dostawania sie oleju do zbiorniczka i tak zaleca serwisant co o tym myslicie ?
Offline
paweldaniel napisał:
Dzisiaj dzwonilem do serwisu i polecili mi ze za nim zaczne cos grzebac w silniku i sciagac glowice zebym wymienil chlodnice oleju bo to jest zazwyczaj przyczyna dostawania sie oleju do zbiorniczka i tak zaleca serwisant co o tym myslicie ?
poniekąd ma racje ale jeśli nie masz zdiagnozowane co tak naprawdę powoduje to że olej dostaje się do zbiorniczka to będzie zgadywanie i może się uda usunąć problem,można w warunkach domowych sprawdzić czy chłodniczka oleju przepuszcza,ale to wymaga jej demontażu.Zatykasz jeden z króćców w chłodnice a w drugi pod ciśnieniem wpuszczasz wodę i obserwujesz czy woda dostaje sie do komory filtra oleju,można terz spreżone powietrze wtłaczać i obserwować czy są jakieś przedmuchy
Offline