Witam jestem posiadaczem golfa 5 1.9TDI 105KM z 2004 roku od kilku dni mam z nim problem dokładnie na desce rozdzielczej zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, silnik jak się zagrzeje zaczyna nie równo pracowac na zimnym chodzi idealnie pali bez problemu na mocy delikatnie stracił wymieniłem filtr paliwa fakt był dość zanieczyszczony zawsze tankuje lepsze paliwo przeważnie verve na orlenie byłem na serwisie podłączyli pod kompa i stwierdzili, że problem będzie z wtryskami trochę mnie to przeraża bo koszty są dość spore może być inna przyczyna tej usterki czy faktycznie będą to wtryski? Można je jakoś przeczyścić czy pozostaje tylko regeneracja?
Offline
to co wkleiłeś nic mi nie mówi lepiej by było sprawdzić wtryski VCDS-em wtedy więcej bym mógł powiedzieć,czytaj poniżej
W ocenie stanu układu paliwowego oraz układu wtryskowego silnika logi bywają pomocne ale są jedynie wstępem do dalszej starannej diagnostyki.
[hide]
Bloki pomiarowe dotyczÄ…ce pompowtryskiwaczy:
Spoiler: Pokaż
Grupa/log statyczna-y 013
W tym logu czujnik Halla mierzy prędkość obrotową wałka rozrządu i czas pomiędzy kolejnymi zapłonami. Sterownik ECU poprzez korekcje dawki oleju napędowego stara się aby silnik na biegu jałowym pracował równomiernie/ optymalnie.
Idealnymi wskazaniami sÄ… wartoÅ›ci równe zeru („0”) ale w praktyce wystÄ™pujÄ… niewielkie odchyÅ‚ki.
Pomimo tego, że VAG dopuszcza korekcje (dodatnie i ujemne) w zakresie od – 3 mg/suw do + 3 mg/suw, niezależni fachowcy przyjmujÄ…, że bezpieczna granica korekcji jest o poÅ‚owÄ™ mniejsza i zawiera siÄ™ od – 1,5 do + 1,5 mg/suw., zaÅ› wszystko co wykracza poza ten przedziaÅ‚ należy starannie analizować i eliminować.
Duże rozbieżności mogą wskazywać na uszkodzenie pompowtryskiwacza (np przez słabe rozpylanie oleju napędowego) ale również mogą wskazywać na (będące skutkiem usterki lub naturalnego zużycia):
- nieszczelność (i/lub zużyte gniazdo PD w głowicy) w osadzeniu pompowtrysku
- utratę kompresji skutkiem różnorodnych uszkodzeń głowicy lub jej uszczelki
- utratę kompresji poprzez elementy układu korbowo-tłokowego, szczególnie pierścieni tłokowych
- uszkodzenia wałka rozrządu
Korekcje ujemne => pojawiają się zazwyczaj w cylindrach bardziej sprawnych, ponieważ uzyskując większą moc zasilanie paliwem jest redukowane.
Korekcje dodatnie => pojawiają się w cylindrach słabszych, co bywa skutkiem wcześniej wskazanych niesprawności silnika lub też pogorszonej sprawności pompowtryskiwacza (np. zacierająca się iglica rozpylacza)..
Warto zauważyć, że duże różnice w sprawności poszczególnych cylindrów znacząco wpływają na powstawanie i pogłębiania się drgań układu korbowo-tłokowego w relatywnie niskich częstotliwościach.
To bardzo niekorzystne zjawisko działa destrukcyjnie między innymi na niektóre elementy dwumasowego koła zamachowego wymiernie przyczyniając się do przyspieszonego zużycia tego kosztownego elementu.
W przypadkach, kiedy za podwyższonymi korekcjami nie kryją się żadne ułomności mechaniczne silnika należy zbadać i ewentualnie wyregulować lub zregenerować pompowtryski.
Informacje dotyczące regulacji pompowtryskiwaczy można znaleźć w tym temacie klik => 1-9-tdi-regulacja-pompowtryskiwaczy-t878.html#p13716
Regenerację pompowtryskiwaczy powinien przeprowadzić profesjonalny serwis posiadający doświadczenie i odpowiednie urządzenia diagnostyczne.
Grupa/log statyczna-y 018
OkreÅ›la stan zaworu pompowtryskiwacza podczas pracy silnika na biegu jaÅ‚owym jak i podczas zwiÄ™kszania obrotów silnika. PrawidÅ‚owa wartość wskazywana we wszystkich blokach powinna wynosić „0” (zero).
Jeżeli na obrotach jaÅ‚owych zamiast „0” pokazywane sÄ… inne wartoÅ›ci może to oznaczać problemy z wysterowaniem zawora PD, brak paliwa (np. ze wzglÄ™du na zapowietrzony ukÅ‚ad paliwowy) lub brak kontaktu elektrycznego w wiÄ…zce elektrycznej.
W przypadku problemów z wiązką elektryczną często wystarczającym jest odpięcie wtyczek, oczyszczenie połączeń i delikatne podoginanie konektorów. Takie czynności zapewniają prawidłowy kontakt elektryczny i możliwe zakończenie problemów z szarpaniem , nieregularną pracą silnika.
Informacje dotyczące różnych wskazań (z logu 018):
Spoiler: Pokaż
Grupa/log statyczna-y 023 czyli BIP-y
BIP ( Begining of Injection Period), jest wskazaniem czasu (odchyÅ‚ki) otwarcia elektrozaworu od zakÅ‚adanego prawidÅ‚owego/idealnego wyniku którego wartość wynosi „0” (zero) - czyli tyle ile jest przewidywane w oprogramowaniu ECU.
Sterownik mierzy czas w jakim jest pobierany prąd przez cewkę i podczas kolejnego suwu zadaje identyczną wartość.
- Bipy dodatnie oznaczają, że elektrozawór pozostaje otwarty dłużej, co może wynikać z oporów które napotyka kotwica elektrozaworu np. ze względu na przytarcie
- Wartość ujemna oznacza krótszy od wzorcowego czas otwarcia i może oznaczać zbyt małą dawkę paliwa dostarczaną do elektrozaworu np. spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem oleju napędowego dostarczanego poprzez pompę tandemową, zapchanym filtrze paliwa czy złej jakości paliwie.
W silnikach z PDE (do 2005) prawidłową wartością uważa się przedział liczbowy pomiędzy -/+ 30 jednostek.
Silniki nowsze ale z tradycyjnymi, elektromagnetycznymi PD (PDE) zależnie od modelu mają większy zapas tolerancji ( np. -/+ 60 i więcej).
W silnikach z PPE problemy zaczynają się od wartości -/+ 100 jednostek.
Wypada pamiętać że na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu.
W tym przypadku warto przeprowadzić pomiary/odczyty na wysokich obrotach silnika, np. 3000 rpm.
Offline
mógł byś mi polecić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego golfa 5 w miarę przystępnej cenie
Offline
nikodem napisał:
mógł byś mi polecić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego golfa 5 w miarę przystępnej cenie
ja mam od nich i sobie chwalę http://www.e-service.info.pl/ ostatnio borykałem sie z nierówną pracą silnika w caddy 2.0 sdi i po zastosowaniu tego preparatu praca silnika stanowczo się poprawiła ale i tak najpierw bym sprawdził parametry PD
http://allegro.pl/show_item.php?item=53 … Liqui_Moly
Offline
Byłem dzisiaj jeszcze raz u innego gościa podpiął pod komputer sprawdził wtryski wszystko jest ok nie ma się do czego przyczepić praca silnika się wyrównała jednym słowem wróciło wszystko do normy co mnie bardzo cieszy na desce rozdzielczej dalej mi się świeci ta żółta kontrolka ale to podobno od tych błędów które mam, mógł byś mi doradzić jak tych błędów się pozbyć gdzie dokładnie tego szukać może mógł bym zrobić to własnymi siłami
P0672 świeca żarowa cylinder 2 usterka w obwodzie prądowym
P0183 czujnik temperatury paliwa przerwa/zwarcie do plusa
po wykasowaniu tych błędów zaraz ponownie wracają
Offline
nikodem napisał:
Byłem dzisiaj jeszcze raz u innego gościa podpiął pod komputer sprawdził wtryski wszystko jest ok nie ma się do czego przyczepić praca silnika się wyrównała jednym słowem wróciło wszystko do normy co mnie bardzo cieszy na desce rozdzielczej dalej mi się świeci ta żółta kontrolka ale to podobno od tych błędów które mam, mógł byś mi doradzić jak tych błędów się pozbyć gdzie dokładnie tego szukać może mógł bym zrobić to własnymi siłami
P0672 świeca żarowa cylinder 2 usterka w obwodzie prądowym
P0183 czujnik temperatury paliwa przerwa/zwarcie do plusa
po wykasowaniu tych błędów zaraz ponownie wracają
błędy będą powracać bo nie usunąłeś usterki,co do świecy to zobacz czy sama świeca nie jest uszkodzona weź miernik i sprawdź czy świeca robi opór jeśli nie to jest do wymiany,jeśli się okaże że świeca jest dobra to przyczyny szukaj przewodzie zasilającym świecę,wymień czujnik tem.paliwa potem skasuj błędy
Offline
a gdzie znajduję się ten czujnik temperatury paliwa, gdzie dokładnie mam go szukać przepraszam, że aż tak zawracam Ci głowę
Offline
nikodem napisał:
a gdzie znajduję się ten czujnik temperatury paliwa, gdzie dokładnie mam go szukać przepraszam, że aż tak zawracam Ci głowę
czujnik jest obok filtra oleju umieszczony na gumowym wężu między pompom vacum a filtrem paliwa
Offline
Dziękuje bardzo mi pomogłeś świeca będzie do wymiany, a z czujnikiem temperatury był taki problem, że był przerwany przewód powiedz mi jeszcze czy świecę mogę wymieniać pojedynczo czy z reguły wszystkie ??
Offline
Wskazane jest wymieniać wszystkie - żywotność świec jest porównywalna więc będą "siadać " i pozostałe.
Ale nie jest to tak, że jest to obligatoryjne . Pozostaje też niedosyt w związku z wymianą świec ,które jeszcze działają i mogą jeszcze długo .
¦wiece są podłączone równolegle -więc opór - stan zużycia, nie ma oddziaływania pomiędzy nimi i nie wymusza
bezwzględnej wymiany wszystkich na nowe i tego samego rodzaju .
Konieczność taka zachodzi przy zasilaniu szeregowym - jest to powodem różnych opinii co do konieczności wymiany wszystkich
Offline
Jakie świece byś polecił ??
Offline
nikodem napisał:
Jakie świece byś polecił ??
raczej bym się zdecydował na wymianę wszystkich świec,co do producenta to NGK,Bosch,Beru
Offline
trzeci5 napisał:
nikodem napisał:
mógł byś mi polecić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego golfa 5 w miarę przystępnej cenie
ja mam od nich i sobie chwalę http://www.e-service.info.pl/ ostatnio borykałem sie z nierówną pracą silnika w caddy 2.0 sdi i po zastosowaniu tego preparatu praca silnika stanowczo się poprawiła ale i tak najpierw bym sprawdził parametry PD
http://allegro.pl/show_item.php?item=53 … Liqui_Moly
jakiego VCDS używasz jest jakiś dostępny w polskiej wersji ?? który będzie poprawnie działał na tym kablu który mi poleciłeś
Offline
poczytaj opis interfejsu VAG 002 tam jest napisane z jakimi programami VCDS on współpracuje,skontaktuj się z e-servic napiszą ci co i jak
Offline
Może po prostu napraw je u fachowców. Sprawdź tu chyba mają taką ofertę regeneracji. Może też zamówić nowe jeśli Ci zależy...
Offline
Też bym naprawiła u fachowców. Za dużo grzebania samemu no i fachowiec zrobi to trochę lepiej niż ja
Offline
Dużo z tego wątku się dowiedziałem. Ta wiedza na pewno bardzo mi się przyda.
_______________________________________________________
biuro nieruchomości warszawa
Offline