Ogłoszenie

#1 05-01-2011 18:44:31

arianm
Zasłużony
Od: Sochaczew
Zarejestrowany: 04-01-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 176
Silnik/Moc: 1,9 TDI bls

[Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

master napisał:

Lepiej jak założysz w dziale "Warsztat" nowy temat i tam opiszesz? skopiujesz, nieważne, zamieścisz poradę jak wymienić rozrząd. Pozdrawiam.

Zgodnie z sugestią wstawiam opis wykonanej przezemnie wymiany rozrządu ,którą opisałem na innym forum.
Jeżeli komuś pomoże -to taki jest cel ,  a uwagi do omówienia.

<<Pozwalam sobie na zabranie głosu w sprawie rozrządu . Kilka postów wyżej pytałem szanownych
współużytkowników forum o rady w kwesti praktycznej wymiany rozrządu .Wątek ciągnie się dalej
i nic na ten temat kąkretnego nie ma .
Ja mam wymiane za sobą  ( zrobiłem sam ) ze skutkiem pozytywnym . O tym skutku pozytywnym
wspominam celowo gdyż wymiane zrobiłem "deczko " nie w zgodności z zaleceniami .
Dzięki uprzejmości kolegi z innego forum dostałem w PDF skan  instrukcji dotyczący wymiany rozrządu . Obecne moje umiejętności nie pozwalają mi na wklejenie jej do postu ,ale to co
najistotniejsze kopiuje
Zdejmowanie
Podnieść i podeprzeć 1. przód samochodu.
Wymontować następujące elementy:
Dolna osłona silnika.
Osłona prawego nadkola.
Górna osłona silnika.
2.
Poluzować/zdjąć następujące elementy:
Przewód doprowadzania/odprowadzania paliwa.
Złącze wielostykowe zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
3.
Wymontować następujące elementy:
Wąż zasilający turbosprężarki.
Filtr paliwa. NIE poluzować przewodów.
Uchwyt filtra paliwa.
Króciec napełniania zbiornika płynu do mycia przedniej szyby.
Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. NIE poluzować węży.
Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Zastosować przyrząd nr T10060A.
NOTE: Jeżeli pasek ma zostać ponownie użyty, zaznaczyć kredą kierunek jego ruchu.
Napinacz paska napędzającego dodatkowych podzespołów.
Górna osłona paska zębatego Fig.19200.1.
Śruby koła pasowego wału korbowego Fig.19200.2.
Koło pasowe wału korbowego Fig.19200.3.
Środkowa osłona paska zębatego Fig.19200.4.
Dolna osłona paska zębatego Fig.19200.5.
4.
5. Obracać wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra.
Znak odniesienia musi pokrywać się z nacięciem na piaście koła rozrządu Fig.19200.6.
NOTE: Nacięcie znajduje się za zębami koła rozrządu.
6.
7. Zablokować wałek rozrządu. Zastosować przyrząd nr 3359 Fig.19200.7.
8. Zablokować koło na wale korbowym. Zastosować przyrząd nr T10100 Fig.19200.8.
9. Znaki odniesienia muszą się pokrywać Fig.19200.9.
Poluzować śruby koła rozrządu Fig.19200.10.
NOTE: Poluzować śruby, aż koło zębate będzie można obrócić w podłużnych otworach.
10.
11. Poluzować nakrętkę rolki napinającej Fig.19200.11.
12. Obracać rolkę napinającą w lewo, aż będzie można wsunąć bolec ustalający Fig.19200.12. Zastosować przyrząd nr T10264 Fig.19200.13.
13. Bolec ustalający umieścić w rolce napinającej Fig.19200.14. Przyrząd nr T10265.
14. Obrócić rolkę napinającą w prawo do oporu Fig.19200.15. Zastosować przyrząd nr T10264 Fig.19200.13.
15. Lekko dokręcić nakrętkę rolki napinającej Fig.19200.11.
Zdjąć pasek zębaty, rozpoczynając przy tym od koła na pompie wodnej.
NOTE: Jeżeli pasek ma zostać ponownie użyty, zaznaczyć kredą kierunek jego ruchu.


Jeżeli ktoś jest zainteresowany na czym polegało to "deczko "niezgodności z zaleceniami
wyjaśniam . W okresie poprzedzającym zakup golfa tdi użytkowałem auta mniej zaawansowane technicznie ,jak choćby mazda 323 1.7d .Wspominam o tym celowo gdyż wiadomości jakie
docierały do mnie odnośnie nowszych rozwiązań -takich jak w golfie powodowały obawy
czy samemu brać się za grzebanie przy samochodzie ,a tym bardziej przy rozrządzie .
Dodam w tym miejscu że nie jestem całkowitym dyletantem w kwesti mechaniki i posiadam
potrzebne graty ( jak choćby porządny komplet kluczy torex ) jak sie okazało konieczne.
"DECZKO"polegało na tym że nie miałem blokad .
I tak w dużym skrucie mając na uwadze zalecenia z instukcji jako najważniejsze , najtrudniejsze jest wymontowanie łapy silnika ,należy zrobić to
dwuetapowo najpierw ,jedna część "zewnętrzna" ,a po uzyskaniu dostępu do śrub część
mocowana do silnika ( wymieniałem pompe wody ) . Ja łape zdemontowałem  ,choć z perspektywy czasu nie mogę jednoznacznie napisać czy to konieczne

Napinacz paska alternatora - przed odkręceniem zablokowałem kawałkiem płaskowniczka przyciętego według potrzebnej długości . Przy napinaczu jest taki stalowy bolec pod który podkłada się mocniejszy śrubokręt i naciskając unosimy rolke z dzwignią napinacza .
na korpusie jest wgłębienie w które nalećy włożyć uw kawałek blaszki i zablokować by nie
było nacisku rolki na pasek .Odkręcić napinacz - blaszka pozostaje ąż go z powrotem zamontujemy.

BLOKOWANIE wału i koła rozrządu - a właściwie jego brak .
Po uzyskaniu dostępu do paska należy stwierdzic czy są naniesione jakieś znaki .(na kole wału
napewno jest ) W moim przypadku postanowiłem w miejscach najbardziej widocznych zrobić
swoje . Nie bawiłem się w jakiekolwiek ustawianie GMP , ( są na to sposoby -ale należało by to i owo odkręcić ) a im mniej rozmontujemy to dla nas i motorka lepiej.
Znak na kole- na wale zapewne ma odnośnik na blokadzie ,ale ja jej nie miałem.

RZECZ WAŻNA -W instrukcji podają i na forum też to jest wspomniane choćby w opisie jak
sprawdzano na kompie ustawienie rozrządu .odkręcenie trzech śrób przy kolę na wałku rozrządu . Należy w tym miejscu wyjaśnic po jasną cho---e to robić . Waśnie poprzez poluzowanie tych śrub powodujemy totalne rozregulowanie początku wtrysku . Ale jest powód
dla którego to się robi . po założeniu blokad nie nałożymy paska bo koła stoją w położeniu
jego max naprężenia . Ale bez blokad można odrobine przekręcić wałem
korbowym (pod obroty) lub rozrządem (z obrotami ) i nie ma najmniejszego problemu z założeniem paska .
Wał korbowy po zejściu kompresji  z nad tłoków i "sklejeniu " na panewkach stoi dość stabilnie .
Natomiast wałek rozrządu przy odrobinie niefartu może dążyć do innego ustawienia niż sobie
zaznaczymy - bez wdawania się w szczegóły ma do tego prawo , i należy go przymusić
do ustawienia się w żądanym miejscu ,choćby kluczem przez towarzyszącą żone. HE HE
RADA - do zablokowania koła rozrządu wystarczy odpowiedni bolec (należy pokombinować )
      i je zablokować ,ja nie blokowałem
NAPINACZ -- dość długo mu sie przyglądałem zanim zrozumiałem co i jak . otóż z nowym
napinaczem dostajemy drucik -blokade .służy on do zablokowania korpusu napinacza w momęcie jego napinania ,a robimy to kluczem ampulkiem <6> i w momęcie jak "wskazówka "
pojawi się w "okienku " blokujemy ją -blokadą . ale ja nie miałem to przytrzymałem śrubokrętem
i dokręciłem napinacz ( całe napinanie zrobiłem po wstępnym przykręceniu napinacza na swoje
miejsce ) a mając blokade pewnie można by to zrobić w imadle.

PODSUMOWANIE Po założeniu paska i przykręceniu napinacza  (ta wskazówka powinna być w tym okienku ) ważne bo w tedy wiadomo że sprężyna odpowiednio naciągnięta i w miare zużywania się paska będzie w stanie korygować jego naprężenie. Należy KONIECZNIE pokręcić wałem korbowym -RĘCZNIE - conajmniej ze dwa obroty sprawdzając pokrywanie się znaków przez nas naniesionych  Jeżeli wszystko gra to
przystępujemy do składania . Przy tej metodzie ( u mnie z konieczności ) nie luzowaliśmy
śrub przy kole rozrządu więc mamy pewność że zapłon mamy ustawiony tak jak przed wymianą .Nie moim zamiarem jest podważanie metody z luzowaniem koła rozrządu ale
czy słyszał ktoś o luzowaniu pompy wtryskowej przy wymianie paska (oczywiście w silnikach gdzie jest) .natomiast podczas kręcenia za wał nie trzeba wielkiej wprawy by stwierdzic czy znaki mamy tak jak przed wymianą -bo jezeli juz to może nam sie przestawić o jeden lub więcej zębów i to napewno zobaczymy . Na tych trzech śrubach nawet jak zaznaczymy to minimalne przesunięcie jest możliwe i sumienie niespokojne -no i po to sprawdzanie komputerem
Jeszcze jedna rada na koniec ,jak wyciągam "coś"z auta to kłade w ustalonej kolejności by
przy "upychaniu" zachować kolejność .

Ostatnio edytowany przez arianm (05-01-2011 18:54:12)

Offline

 

05-01-2011 18:44:31

VW REKLAMA
Google AdSense


#2 05-01-2011 19:10:46

master
Szefo ;)
Od: Szczecin
Zarejestrowany: 21-02-2009
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1566
Silnik/Moc: TDI +
Serwis

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Zdecydowanie ten opis pomoże wielu osobom

Offline

 

#3 06-01-2011 04:50:53

dandanio
Ten, który kieruje
Od: USA
Zarejestrowany: 29-03-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 373
Silnik/Moc: 2.0 TDI CR 140 hp

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Podeslij mi arianm tego PDFa, to go tutaj zalacze. Adres email masz w prywatnej wiadomosci (PW).

Offline

 

#4 06-01-2011 18:40:58

arianm
Zasłużony
Od: Sochaczew
Zarejestrowany: 04-01-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 176
Silnik/Moc: 1,9 TDI bls

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Jak kolwiek to zabrzmiało to wyjaśniam że posiadam skan jednej strony z jakiejś instrukcji i dokładnie na niej jest
to co skopiowałem i zamieściłem w  powyszczym opisie . Tak więc umieszczanie skanu na forum nic więcej
nie wniesie  . Dostałem ten skan z jakimś nadrukiem firmowym więc powstrzymam się z jego upublicznianiem .

Offline

 

#5 06-01-2011 22:28:54

dandanio
Ten, który kieruje
Od: USA
Zarejestrowany: 29-03-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 373
Silnik/Moc: 2.0 TDI CR 140 hp

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Dobrze, dziekujemy. smile

Offline

 

#6 15-02-2011 23:01:00

patrykVip
Jeszcze się nie znamy
Zarejestrowany: 15-02-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 1

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Czy mógłbyś wysłać mi PDF tej instrukcji rozrządu na e-mail patrusp@o2.pl Z góry dzięki

Offline

 

#7 20-02-2011 10:49:01

Mattrew
Zasłużony
Od: Chodzież Wlkp.
Zarejestrowany: 31-01-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 124

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Przyda się przyda smile Tym bardziej,że pomału będę musiał się za to zabrać :p

Offline

 

#8 25-02-2011 16:08:14

Andregal
Aktywny
Od: Kraków
Zarejestrowany: 19-01-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 59

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Witam panowie mnie tez czeka pierwsza wymiana rozrzadu przy 120 tys.km wiec chciałem zapytac jakiej firmy kupic napinacz rolki pasek i pompe i ile cały taki komplecik moze mnie kosztowac?smile

Offline

 

#9 25-02-2011 18:07:25

Zzibi
Szeregowy
Zarejestrowany: 09-09-2010
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 17

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

Proponuję kupić oryginał koszt około 650 zł w serwisie, pasek Dayco, rolka Ina napinacz Litens, pompa oznaczenia VW. taki zestaw jest montowany na pierwszy raz. Gwarancja 100 000 km do wymiany.cool

Offline

 

#10 25-02-2011 23:22:36

Andregal
Aktywny
Od: Kraków
Zarejestrowany: 19-01-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 59

Re: [Instrukcje] Rozrząd 1,9 tdi - nie taki straszny

czy ren koszt około 650 zł to razem z pompa czy bez?Proponowali mi jakas pompe firmy skf czy one sa dobre?

Offline

 

Stopka forum

Katalog Stron www statystyka Katalog stron


Powered by PunBB//Modifed by GOLFV.PL