witam mam golfa 1.9 tdi 105 koni z 2004 r skrzynia 5 biegowa, ostatnio jadąc ok 100km/h chciałem przyspieszyć wciskam gaz a tu zonk nie chce jechać, zjechałem na bok zgasiłem auto, po ponownym odpaleniu było już ok. zdarzyło mi się tak 3 mies temu , następnie miesiąc temu i teraz coraz częściej. wydaje mi sie że to turbosprężarka siada, ta prędkość na 5 biegu jest na granicy załączania turbo, gdy chciałem rozpędzić auto po tej ,,awarii na poboczu,, czuć było lekkie zmiany mocy, rozpędziłem się do ok 140-150km/h i we wstecznym lusterku zauważyłem jak z wydechu poszedł dym. taki lekki wystrzał. Jak auto jest ciepłe to turbinę słychać głośniej, planowałem zmienić turbo ale nie jestem pewien czy to jej sprawka, pomóżcie chłopaki
Offline
Turbo łapie notlaufy, możliwe,że przeładowuje. Jak masz możliwość to zrób logi dynamiczne turbiny vcdsem. Jak nie masz takiej możliwości to napisz skąd jesteś, może ktoś z forum z kabelkiem pomoże.
Offline
przepływomierz?
Offline
okolice krakowa
myślałem też o zmianie turbiny i o chipie ale już sam nie wiem co jest z tym autem grane
Offline
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania
Offline
Silnik wpada ci w tryb awaryjny. u mnie było to samo. Najpierw rzadko się zdarzało potem coraz częściej. Nie mogłem jechać szybciej niż 110km/h. do 100km/h wszystko było ok. Gdy włączył się tryb awaryjny musiałem zjechać na bok wyłączyć silnik i ponownie uruchomić i wszystko działało jak należy. U mnie skończyło regeneracją turbiny (silnik2,0 TDI). £opatki były pokrzywione i cały środek był do wymiany.
Offline
Mam te same objawy+samochód w momencie wciskania pedała gazu traci na ułamki sekundy moc ,,co mam zrobić ? co sprawdzić w 1 kolejności,
Offline
Tylko jak silnik wpadnie w tryp awaryjny to wyskakuje błąd silnika ... nie koniecznie to będzie turbina . Może i przepływimierz ...
Offline
Od 2 dni mam podobnie ale nie idzie na zimnym silniku redukcja i gaz w podłogę nic nie daje, rozpędza się jak by miał kotwice. jak się zagrzeje do 90 st. jest już normalnie, nic nie dymi, żadne kontrolki się nie świecą. Wiem że muszę podpiąć pod kompa ale będę dopiero mógł za 2 dni bo kabel do mnie wróci. 2.0 TDI 140 km. Nawet na zimnym ponowne odpalenie nic nie daje, na początku myślałem że sprzęgło się ślizga ale obroty nie rosną po prostu muł. Ma ktoś jakiś pomysł ?
Offline
witam mjałem podobny problem ale u mnie na V biegu wchodził na obroty i odrazu przeładowywał i 100 km i koniec pojechałem do mech.i okazało sie ze turbina sie zawiesza trudno 600 stów wybuliłem ale teraz chodzi jak pocisk
przejechane ma 190.000 tys km ale mech powiedział ze wszystko jest ok i jeszcze 300000 wytrzyma zobaczymy w serwisie odrazu powiedzieli żę turbina do wymiany 5600 nowa a jak oddam stara to 3400 i musi byc orginał mozna się wk.... w tych serwisach
Offline
Witam, mam pytanie i proszę Kolegów o pomoc.
Od niedawna jestem posiadaczem Golfa V 1.9 TDI 105 KM, 2006 r. - po zakupie auta przy pierwszej dłuższej trasie okazało się, że Golfik przy wyższych obrotach przeładowywał turbo i wpadał w stan awaryjny (wyszło na jaw przy wyprzedzaniu tira - ogólnie niezbyt miła sytuacja). Ponadto po sprawdzeniu na dolnej osłonie silnika były ślady oleju. Po wizycie u mechanika padła diagnoza, że turbina jest do regeneracji. Na kompie wyszedł błąd przeładowania + coś ze spalinami (mechanik wysłuchał mojego monologu o zaworach N75, EGR , przepływomierzu i pozostałych wyczytanych z Waszych postów możliwościach, ale nie zrobiły na nim wrażenia). Jak polecił tak zrobiłem. I tu zaczyna się mój problem, bo co prawda po regeneracji samochód już nie wpada w stan awaryjny, ale dalej "poci się" z intercoolera a ponadto wydaje dosyć nieprzyjemne dźwięki - jest to piszczenie, które jak sądzę wydaje turbina, z tym że nie tylko jak to było wcześniej przy zmianie biegu , ale także przy dodawaniu gazu. Mechanik uprzedzał mnie, że turbina musi się "ułożyć" i mogą przez jakiś czas występować dziwne odgłosy, ale ten olej ?? Proszę o pomoc bo już sam nie wiem czy przesadzam czy po prostu ktoś robi mnie w balona . Aha co do przebiegu to 110 000 km (niby wiarygodny,ale wiecie jak to jest ... nigdy na 100% nie wiadomo)
Z góry dziękuje za wasze podpowiedzi i opinie
Pozdrawiam
Offline
Olej w tym miejscu jest normalną rzeczą, niech każdy tzn. komu się chce i ma tdi spojrzy, albo przejedzie ręką po osłonie silnika najlepiej od strony pasażera. Ja miałem już takie coś przy przebiegu bardzo symbolicznym, jeżdżę dalej teraz ponad 140 tys, oleju nie dolewam, wszystko gra.
Offline
kolego ja mam w dsg takie autko po chipie przed chipem nei bylo problemu po chipie przy 190 mi sie tak dzialo w gazie w podloge przy nie gazie w podlodze moglem leciec szybciej. I ja wiem ze to trubo zbyt wysokie cisnienie. Generalnie zbagatalizowalem to skoczy sie wymiana silnika raczej dzis bede wiedzial. Bo duzo sie sypnelo... wiec nie jest tak zle u ciebie wyglada ze tylko turbo do zrobienia
Offline
Panowie miałem identyczny przypadek, to kolektor plastikowy był nieszczelny , przy dodawaniu gazu poprostu sie rozszczelniał mechanik zgrzał w miejscach popekanych i już jest wszystko ok,to zadna turbina!!! niedajcie sie naciągać pozd
Offline
master napisał:
Turbo łapie notlaufy, możliwe,że przeładowuje. Jak masz możliwość to zrób logi dynamiczne turbiny vcdsem. Jak nie masz takiej możliwości to napisz skąd jesteś, może ktoś z forum z kabelkiem pomoże.
Witam mialem podobny przypadek jak tu koledzy opisuja jade i nagle brak mocy turbo sie nie wlacza i mam pytanko czy ktos by mi mogl opisac jak sie robi ten log turbo mam kolega z odpowiednim sprzetem ale jeszcze tego nie robil i jestem ciekaw czy to jest az takie trudne
Offline
Mrqwa84 napisał:
master napisał:
Turbo łapie notlaufy, możliwe,że przeładowuje. Jak masz możliwość to zrób logi dynamiczne turbiny vcdsem. Jak nie masz takiej możliwości to napisz skąd jesteś, może ktoś z forum z kabelkiem pomoże.
Witam mialem podobny przypadek jak tu koledzy opisuja jade i nagle brak mocy turbo sie nie wlacza i mam pytanko czy ktos by mi mogl opisac jak sie robi ten log turbo mam kolega z odpowiednim sprzetem ale jeszcze tego nie robil i jestem ciekaw czy to jest az takie trudne
1. odpalić VCDS-a wejść w bloki pomiarowe
2. znaleźć konkretny kanał (blok pomiarowy który chcemy zlogować)
3. znaleźć odpowiednią prostą i bezpieczną droge
4. wcisnąć LOG, ,przejechać się autem...
5. nabrać prędkości, wrzucić bieg III i depnąć do oporu - pedał w podłodze od możliwie najniższych obrotów, do odcięcia.
Zwolnić, zatrzymać logowanie, cieszyć się plikiem
na innym forum znalazłem cos takiego
Test turbiny i zaworu N75 dla TDI
- N75 [LDR] zawór regulujący ciśnienie doładowania
- DTC 00575.
1. diagnostykę rozpoczynamy od upewnienia się, iż Imm działa poprawnie oraz, że dynamika gazów spalinowych nie jest niczym zakłócona.
2. dokonujemy analizę grupy 011BS w próbie statycznej.
ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75.
zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 99,6%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
w trybie ON: N75 osiąga wartość 0%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.
- do prawidłowej oceny działania kierownic potrzebna jest obserwacja tzw. sztangi
-> film instruktażowy: http://rapidshare.com/files/12717275/S4023737.AVI
3. dokonujemy analizę grupy 011 w próbie dynamicznej.
-> film instruktażowy http://rapidshare.de/files/38658431/Aud ... o.wmv.html
wartości z pozycji 2 są tzw. wartościami żądanymi przez mapę - innymi słowy - wartość ciśnienia doładowania powinna wynosić tyle, ile wskazuje poz. 2.
poz. 3 wskazuje rzeczywistą wartość ciśnienia doładowania.(w przypadku sprawnej turbiny wartości te powinny się pokrywać).
- jeżeli wartość z poz. 3 jest większa niż wartość z poz. 2, to mamy do czynienia z przeładowaniem, co skończyć może się trybem awaryjnym [tzw. notlauf] potwierdzonym zapisaniem się błędu 00575 w ECU. przyczyną tego stanu rzeczy może być wadliwe działanie N75, kierownic turbosprężarki bądź inne uszkodzenie.
- jeżeli wartość w poz. 3 jest niższa niz w poz. 2, to spowodowane może być to uszkodzeniem turbosprężarki, zaburzoną dynamiką gazów spalinowych [np. zatkany katalizator] bądź problemem związanym z podciśnieniem.
Ostatnio edytowany przez trzeci5 (12-04-2012 22:53:18)
Offline
Panowie dobra rada przed wydaniem ciężkich pieniędzy na możliwie niepotrzebne zabiegi! miałem ten sam problem wszystko było ok silniczek szedł bez problemu aż pewnego razu jadą do domu auto zupełnie straciło moc... 110 km/h chyba max co się okazało...... kuna wlazła do silnika i nadgryzła przewód podciśnienia który wychodzi od zaworu magnetycznego przez co turbina nie chodziła naprawa koszt 5 zł (wymiana wężyka) polecam sprawdzić przed zabraniem się za inne rzeczy.
Offline
jeśli będzie jakaś nie szczelność w układzie dolotowym to autko powinno kopcić przy przyspieszaniu
Offline